dinsdag 10 augustus 2010

Evenwicht hersteld

Soms denk je, heb ik gemerkt, dat je lekker in je vel zit en kom je er later achter, dat dat toch niet zo heel erg het geval was. Dat is op zich niet erg, want dan moet je nu eenmaal even door een stukje leven heen.
De afgelopen jaren, soms denk ik 7 en soms denk ik, nou 7, waren het er niet meer?, waren heftig.
Steeds als ik dacht, dat ik tot rust kon komen, had het leven weer iets anders voor mij in petto. Dat verrijkt en leert etc. Klopt helemaal. Aan de andere kant is een periode van iets meer evenwicht en rust, goed voor de rijping van geest en mens.
Wat ik persoonlijk tot gisteren nog al vervelend vond, is dat je het aan mijn  lichaam ook kunt zien, dat het "even zwaar" was. Mijn lichaam wordt dat dan ook. [Hier helpt de overgang dan ook nog eens een handje aan mee.]
Sinds gisteren denk ik daar anders over. Momenteel maak ik een innerlijke rijping door, waar ik erg blij van ben. Hierdoor ben ik meer tevreden met mijn lichaam en geest. Blijkbaar kom ik, tot nu toe, zware tijden sterk door, door iets minder goed naar mijn "voldane gevoel" te luisteren. Maar............... de tijden zijn veranderd en mijn gevoel en wijsheid ook.
Het wordt nu tijd om de, achteraf gezien, een jaar te vroeg opgedane kennis vanuit mijn online cursus om af te vallen vanuit aandachtigheid te gaan toepassen. Ik voel dat het gaat lukken en dan ben ik weer een stap verder. Ik zie er naar uit.

Het leven is leuk én ...... ik geniet ervan.

Geen opmerkingen: