zaterdag 16 februari 2008

Seminar Voedselbank

Gisteren hebben een aantal studenten van een Hogeschool bij Amsterdam voor hun studie een seminar over de voedselbank georganiseerd. Ik had de eer om daarvoor uit genodigd te worden. Het was duidelijk met enthousiasme voorbereid en in elkaar gezet. Voorzien van een ontspannende noot door de ingehuurde dagvoorzitter en twee toneelspelers.
Maar het zette zeker ook aan het denken: wie komen daar, hoe is hun leven, wat is de meerwaarde van de voedselbank, naast dat ze voedsel krijgen?
Het wordt zichtbaar. De geisoleerheid van armoede, in ons rijke land, wordt opgeheven, doordat de mensen uit hun huizen komen. Dat is me naast de praktische hulp om de administratie op orde te krijgen met of zonder maatje, wat me het meeste bij is gebleven.
Ik bedacht me op de terugweg ook, hoe weinig tijd wij ons zelf ook gunnen om eens echt na te denken over alles wat om ons heen gebeurt................
Deze studenten , die dit allemaal studeren naast hun dageljkse baan waarvoor hulde, hebben ons op veel getracteerd!

Geen opmerkingen: