vrijdag 26 juni 2009

Focus...........

In de opbouwfase van mijn bedrijf is soms een uitdaging om altijd de focus helder te houden. Natuurlijk weet ik uit ervaring, dat dit belangrijk is. Maar tegelijk wil ik de markt doorgronden en de waarde van mijn, groeiende, netwerk open in kaart brengen.

Ik ben geen mens, die altijd hetzelfde doet en wil doen. Dit zorgt ervoor, dat ik bijvoorbeeld ook graag verschillende wegen neem op heen en terug weg, als ik naar of van een bezoek afkom. Ook vind ik het heerlijk om in een week in diverse soorten gezelschap te verkeren. Hierbij komt, dat ik, als ik goed in mijn vel zit, ook durf te varen op mijn intuïtie.

Dus: ik heb diverse gesprekken, mailcontacten, ontmoetingen, borrels en lunches met mensen van diverse achtergronden. Zo krijg ik een rijke schakering aan terugkoppelingen, waar ik weer goed mijn voordeel mee kan doen. Dit geeft mij een scherper zicht op mijn eigen plannen. Als ik hoor dat een ander me ziet als pionier, probleemoplosser, organisator, mensenmens, resultaatgerichte werker, dan overdenk ik dat zelf en gebruik ik dat weer in mijn verdere ontwikkeling.

Hierbij blijft het wel zaak, dat ik de grote lijn goed in de gaten hou. Die wordt ook steeds meer helder. Mijn doel is om dit voor de vakantie goed verwoord te hebben op mijn site en in mijn cv. Dan heb ik een mooie basis om na 4 weken afwezigheid mijn zaak doortastend verder op te pakken. Want in september 2009 wil ik toch wel een factuur kunnen sturen.

Geen opmerkingen: