donderdag 22 november 2007

Macho misser

Vandaag had ik een presentatie van een vrouw, die veel weet over call centers. Zij heeft daar een prachtige theorie over ontwikkeld, die gelukkig goed doorleefd is en gebaseerd is op veel praktijkervaring. Ik kan er niets aan doen, maar word ik warm van en ik haal er inspiratie uit. Er zat een visie en een stappenplan in, kortom...........prima!
Nu hadden we zomaar 10 minuten over, want de casus van 20 minuten lukte niet meer.
Toch .... ik was verrast .....
Blijkt een mannelijke IT consultant, hij zal zich business consultant noemen, geregeld te hebben met de coördinator van de cursus, dat HIJ een presentatie mocht houden van 20 minuten. HIJ had nl. OOK ERVARING! (En hij was deelnemer)
Nu was de cursus eerst niet zo geweldig en kende vanochtend een kentering met deze vrouw. De hele groep marketeers vond dat. Dus had DIE ERVARING van onze mannelijke collega-deelnemer IT (volgens hem BUSINESS) consultant beter tot de koffiepauze bewaard kunnen worden. Dan was het beslist in de juiste proporties tot zijn recht gekomen.
Nu was het een voorbeeld van zwak macho-gedrag. Jammer voor ons en zeker ook jammer voor de vrouw en de macho.
Ik dacht jaren geleden al, dat ik meer dan voldoende actief was geweest. Maar gender en het feminisme zullen de ruim vijftig jaar waar ik nog van genieten mag me niet loslaten. Het blijft me raken, hoelang die verandering duurt.

Geen opmerkingen: